Week 1 ‘Karibu’ (Welkom)

Het eerste (langverwachte) nieuws uit Kenia!


Maandag 2 maart 2009

Maandag zijn Aad, Jaap en ik vertrokken voor een 3 maand durende stage in Kenia. Gepakt en gezakt stonden we te popelen om te vertrekken. Deze stage kadert in onze opleiding tot arts. Elkeen zal een ander traject volgen. Ik zal 6 weken stage lopen in het Coast Provincial General Hospital te Mombasa op de dienst verloskunde. Hierna verander ik van locatie en ga mijn tentje opslaan in Kilifi, alweer ik 6 weken pediatrie zal volgen in het Kilifi District Hospital.

Tijdens het inchecken stond er ons al meteen een aangename verrassing te wachten, toen bleek dat we de oversteek naar Heathrow (Londen) in business class mochten maken. Thank you BMI! Daarna namen we afscheid van onze families voor een ‘korte’ periode van 3 maanden. We beloofden plechtig dat we op elkaar zullen letten en braaf zullen zijn, ;-)! Op de luchthaven zagen we ook een oude bekende de transitzone doorwandelen, Prof. De Maeseneer. Grappig! In Heathrow namen we het vliegtuig met Virgin Atlantic Airways naar het land van onze eindbestemming, Kenia (19.25 PM). Hierbij hadden we niet de luxe van veel beenruimte, wat dan ook gepaard ging met een heel beperkte nachtrust. Dinsdagochtend landden we veilig en wel in Naïrobi (hoofdstad van Kenia). Aangezien het nog heel vroeg in de morgen was sloeg de broeierige hitte ons gelukkig niet meteen rond de oren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten