Karibu!

Welkom op mijn blog! Deze blog zal verhalen over mijn verblijf in Kenia. In dit Oost-Afrikaans land zal ik een periode van 3 maanden doorbrengen en dit zal plaatsvinden in het kader van mijn overzeese stage. Deze stage is een onderdeel van mijn opleiding tot arts.


Ten gunste van het persoonlijke proces in de ontwikkeling tot een ‘volwaardig’ arts, willen de opleidingsverantwoordelijken de artsen van morgen de kans bieden om kennis te maken met een ontwikkelingsland. Na het bijwonen van een hele resem lessen, het maken van een werkje en het afleggen van een examen, krijgen alle geïnteresseerde studenten de gelegenheid om deze kans met beide handen te grijpen. Na het volbrengen van dergelijk parcours kwam Kenia op mijn weg te liggen.


Ik tracht met deze blog een realistisch beeld te scheppen over de levenswijze en de cultuur van de Kenianen. ‘Waar houden zij zich mee bezig in het dagelijks leven?’, ‘Hoe kijken ze aan tegen het leven?’, ‘…’. Het wordt een persoonlijk relaas over de gebeurtenissen en ervaringen die ik hier zal ervaren en opdoen.


Tijdens mijn verblijf alhier hoop ik mijn persoonlijke horizon in die mate te verruimen dat ik er een schitterende herinnering aan over zal houden. Op geneeskundig vlak wens ik vooral mijn tot nu toe nog altijd beperkte praktische vaardigheden bij te werken om alzo een ‘vaardiger’ arts te worden.


Veel leesplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten